lauantai 2. tammikuuta 2016

Let's talk about 2015

Tein tämän viikon maanantaina Youtubeen videon minun uudenvuoden lupauksistani ja ajattelin, että voisin täällä blogissa puhua hieman minun vuodestani 2015.
2015 oli minulle erittäin hieno vuosi! Vuoteen sisältyi paljon uusia kokemuksia ihanien ihmisten kanssa ja paljon muutoksia ylioppilasjuhlieni ja muuttoni takia. Näiden ihanien kokemuksien ja juhlien lisäksi viime vuosi oli myös rankka. Minun piti kasvaa henkisesti ihmisenä itsenäisemmäksi ja alkaa pohtia tulevaisuutta todenteolla. Olen toki aina tiennyt, mitä haluan tehdä isona ja missä haluan opiskella. Kuitenkin viime keväänä huomasin, että muotisuunnittelijaksi  pääseminen ei ole todellakaan helppoa ja tajusin, että minun tulisi käyttää tämä välivuoteni hyödyksi ja kehittää suunnittelijan taitojani. Ilokseni olen huomannut, että tämä syksy on kehittänyt minun taitojani ja myös luonnettani valtavasti. Monet kurssini kansalaisopistolla ovat parantaneet taitojani niin piirtämisessä, ompelemisessa ja kielissä. Yleensäkin elämä on kasvattanut minua henkisesti vahvemmaksi ja itsevarmemmaksi ihmiseksi.
Tästä tulevasta keväästä tulee varmasti melko kiireinen ja ehkä jopa rankka, sillä aion hakea kuuteen kouluun, käydä valmennuskursseilla, jatkaa kansalaisopiston kurssejani ja aloittaa tanssitunnit. Mutta tässä vaiheessa osaan jo sanoa, että stressaaminen ei tässä tilanteessa auta yhtään. Viime vuoden syksynä opin, ettei stressaaminen auta yhtään missään ja myös sen, että minun tulee elää päivä kerrallaan. Minun pitää vain pysyä päättäväisenä ja seurata unelmiani, sillä unelmat jos mitkä ovat täydellisiä motivaattoreita jopa stressaavissa tilanteissa. 
Tässä oli siis pientä pohdintaa minun viime vuodestani! En halunnut käydä yksityiskohtaisesti kaikkia viime vuoden tapahtumia läpi, sillä silloin tekstistäni olisi tullut Kiinan muurin pituinen!!
Toivottavasti teidän uusivuosi oli mahtava ja tehdään vuodesta 2016 upea!

On Monday, I did a video about my New Year's resolutions on Youtube and I thought that I could also write about 2015.
First of all, my 2015 was really awesome, because I graduated from high school, I moved out from my home and traveled a lot! In addition to these happy events and travelling, last year was also quite challenging. I had to become more independent and start to plan my future even more accurately. For me it has been quite clear, what I want to be when I grow up and where I want to study, But last spring, I realized that I have to work really hard to pursue my dream to become a fashion designer. We don't have many art universities in Finland and it's really hard to get in to their fashion designer courses. So because of this, I decided that I would have to work hard this year, in order to get in. To my delight, I have noticed that I have made progress in my drawing and sewing skills and I also can speak even more languages. In addition to my physical progress, I also grew a lot mentally last year. Life in general has made me more confident and stronger person!
This coming spring is going to be quite busy and maybe even tough, because I'm going to apply for six different schools, go to induction courses, continue my other courses and take up some dancing lessons. But at this point stressing out isn't going to help at all. I've learned that I should live life one day at a time and enjoy even the smallest things. I just have to be determined to reach my goals and believe in my dreams, because dreams motivate you so much and without our dreams we are nothing!
So here you have some thoughts about my 2015! I didn't want to go through all the small details, because this post would have been too long!!
I hope your New Year started of great and let's make 2016 a year to remember!




Tässä jo mainitsemani Youtube video!
Here's the Youtube video I mentioned earlier!







Keep your paws up

 
XOXO Alisa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti